Når sandheden svigter
Skrevet sammen med Salina Schjødt Larsen
Forgiftede kondomer!
En nyhed, der spreder sig som løbeild og skaber oprør i hele Danmark. Der er bare ét problem: Det er fake news. Det er i virkeligheden efterskoleeleverne Helena, Janus og Raul, der står bag løgnen, som de har opdigtet til et projekt om, hvorfor folk tror på konspirationsteorier. Desperate forsøger vennerne at afsløre løgnen, før det er for sent. Men nettet har sin egen sandhed. Når sandheden svigter er en stærk fortælling om at stå sammen mod medier, magt og manipulation. |
Anmeldelser af Når sandheden svigter"Utroligt velskrevet, spændende og skræmmende historie. […] Et must til både folkebibliotek og PLC."
Bibliotekernes lektør "Bogen kan absolut anbefales som 'hovedværk' i folkeskolens overbygning. Der er tematikker nok at tage fat på. Og så er det en spændende og velskrevet roman." Bodil Christensen, Fagbladet Folkeskolen "Forfatterne skriver autentisk, i øjenhøjde med målgruppen og rammer lige dér, hvor alt er så relaterbart. […] Bogen er hamrende velegnet til undervisningsbrug i de ældste klasser i grundskolen, og jeg kunne ikke forestille mig, at den ikke ville fange eleverne. Såvel handlingen, men også de etiske og moralske tematikker, der er at tage fat på. Diskussioner, holdninger og stillingtagen. Jeg spår, bølgerne vil gå højt." Bibliotekar og lærer ditte_dalsgaard "Det her er en vanvittig relevant og spændende historie […] Hele vejen gennem bogen får læseren ægte (hvis vi kan kalde dem det hehe) konspirationsteorier, og hvordan de startede, og det giver et fint spil i fortællingen, der gør det til mere end blot en fiktiv historie om mennesker, det gør det super relevant og virkelig interessant. […] Kan og bør læses af alle unge fra 13-14 år." Katrine Pachniuk, Bibliotekat "Den er ikke bare en god ungdomsbog, men det er også den type bog, hvor der popper undervisningsideer op i mit hoved, mens jeg læser den, og faktisk har forfatterne lavet et rigtigt fint undervisningsmateriale til bogen […] Det er en oplagt fællesbog i 8. eller 9. klasse. Jeg kunne forestille mig at læse den før projektopgaven, både fordi eleverne i bogen får en ret kreativ ide til en fremlæggelse, men også for at have fokus på, hvor vi får vores viden fra […]" Lene Andersen, skolebibliotekaren_lene "Det er virkelig et spændende emne, og jeg synes, at historien er velskrevet, skræmmende og meget relevant." Bogbanden |